not?

Känner ni också att "Oj, evelina börjar tappa det här med bloggandet" ?
så känner jag med, och har jag tappat intresset? ...
... nej jag tror faktiskt inte det!
Att ge upp mitt bloggande är på tok för tidigt,
istället kan jag nu säga, GÖTT MED SNÖ!
Hoppas det ligger kvar till julen, för i år vill jag fan ha en vit jul!

Påtal om julen, jag längtar enormt mycket och det är bara 10 dagar kvar!
Min jul ser typ ut såhär, spännande

Vaknar på morgonen, runt 9
Det första jag gör är att sätta på mig varma tofflor och en morgonrock.
Sedan går jag till vardagsrummet där granen är för att spana in paketen,
är ingen vaken i huset rotar jag och kollar vilka paket som är till mig.
När familjen vaknat gör mamma frukost och vi sätter oss till bords för att äta,
när vi käkat klart samlas vi i vardagsrummet och delar ut alla julklappar till var&en.
Sedan sliter vi upp paketen och kollar vad som finns i dom.
När vi öppnat klart händer det alltid att jag ställer upp alla mina julklappar och sedan tar jag kort på dom
När jag är klar med allt trams hoppar jag in i duschen, när jag sedan är klar
börjar jag göra mig i ordning, det händer att jag får damp för jag vet inte vad jag ska ha på mig,
i vilket fall, när vi är klara kommer antingen markus eller daniel - kusinerna och hämtar oss.
Sedan bär det av till deras place, när vi kommer det bjuds det på mat.
Efter maten blir det gröt, den som får mandeln i gröten får komma på ett julrim.
När maten är i magen är det kalle anka, så vi ungdomar slår oss ner för att kolla på det,
som många andra familjer.
Efter kalle, kommer tomten(lillebror) med alla paket, förutom dom som finns
under deras gran, där delas det ut en massa julklappar och alla är galna i tomten,
det jag vill säga med galna är - Fan vad gammal du börjar bli, (klämmer hårt om tomtens hand)
När alla paket är öppna blir det fika, sedan är man där tills julen är slut då man åker hem och sover.

Nu när jag gått igenom allt, LÄNGTAR JAG VERKLIGEN!

Nu ska jag sova, sista provet imorgon innan jul!
Kan alla frågor, mormor förhörde mig nyss!
Så vi hoppas på ett bra slut
HEJDÅ
Hejdå
Bye
Bye



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0