höst är skönt, ibland

kom precis in från en promenad med mamma och doggiet (tariks namn på min hund)
blev ner till kyrkogården och tillbaka.
Jag älkskar kyrkogårdar, dom är så tysta och lugna.
Älskar att bara gå där och kolla på alla gravar, för det mesta farfars grav.
Nu längtar jag verkligen till halloween, som ska spenderas med mina flickor.
(Fast det vet dom inte än)
Nu är verkligen hösten här
kallt, frost på rutorna, rök från munnen när man andas, halsduk, vantar, mössa och en stor jacka.
Nu väntar jag bara på att inskaffa mig ett par vinterskor.
Sen är det bara snön som fattas, fyfan vad kul!
Inte många dagar kvar till tandställningen ryker heller,
jag räknar ner på mina minipiller!
Nu hör jag min bror sucka över sin läxa, så nu ska jag vara en snäll syster och hjälpa honom.
Sen ska jag göra min egen läxa, men mina kära&nära kommer alltid först!


pz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0