FRED

Sitter här med en röd rinnande näsa och en nacke som skriker av smärta.
Vet inte hur det kommer sig att jag helt plötsligt fått as ont i nacken,
men jag hoppas att det går över.
Snart kommer mamma och pappa hem med en påse godis till mig,
så det kommer sitta gött i magen till idol.
Fick en bok hem i brevlådan idag, som jag antar alla andra 16 åringar fått.
"FRED! 100 röster mot våld och krig"
Tycker det är skit bra att det kommit ut en sån bok.
Har inte hunnit läst så mycket, men lite och jag har fastnat för två texter.

"Vi må ha olika religioner, olika språk, olika hudfärg,
men vi hör allihop till samma människo släkte"
Kofi Annan

"Tala, du som ännu har läppar
ord kan bli solar, ord kan bli floder,
ord kan öppna portar och bygga broar
ord kan störta tyranner om tillräckligt många av oss beväpnar sig med ord
tala tala
det är VÅR skyldighet mot dem som talade medan de ännu hade läppar"
Helga Henschen



Tror, eller jag hoppas att den här boken kan leda till något stort,
och jag hoppas mer liv kan räddas.
Skriver om jag hittar något mer som jag fastnar för,
men nu har mamma och pappa kommit hem med min godispåse
så nu ska jag trycka i mig den! PEACE


Kommentarer
Postat av: linnea

krya på dig gumman! <3

2009-09-29 @ 08:10:47
URL: http://liinneasblogg.blogg.se/
Postat av: jennifer

krya på dig sötan!

ska vi ses när du blir friskis:)?

loveeeeeeeeeeeee u sötan!

2009-09-30 @ 15:09:07
URL: http://absolutjennifer.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0