9 dagar

Kom på att det bara är 9 dagar kvar tills jag fyller hela 18 år.
Jag? lilla evelina?
hon som gillar att tönta sig, klä ut sig och bli ful, som vill få folk
att skratta genom sin töntighet, hon som fortfarande kollar på disneyfilmer,
och ibland kanske något barnprogram på tvn, typ svampbob fyrkant.
Hon som är mörkrädd och måste ha ett lyse tänt utanför rummet för att kunna sova,
(om inte kristoffer sover med mig förståss)
Hon som ligger och kramar på en nallebjörn när hon ska sova som hon fick av krille.
(om fortfarande inte krille sover med mig)
Hon som gillar att spela en massa spel, även tv och data spel!

Är det nu (om 9 dagar) det är dags att släppa allt detta och bli vuxen?
Vad är vuxen då? Sitta på en pub och dricka en äcklig öl, med massa fylledregg bredvid.
Kolla på en dokumentärseerie istället för en disneyfilm?
släcka lampan utanför dörren och få en orolig sömn?
Släppa dosan i tvspelet och söka jobb? börja tjäna lite money?
Ta ett körkort (vilket jag iofs vill mest av allt när det gäller att fylla 18!)

Nejnej... jag har nog uppfattat allt detta fel, inte sant?
Bara för att jag är 18 år betyder det inte att jag är vuxen.
Jag tänker inte börja bestämma över mig själv mer än vad jag gör,
mamma och pappa är fortfarande dom som bestämmer.
Jag tänker absolut inte börja festa varje helg, aldrig.
Jag tänker inte släcka lampan, sluta krama nallen, sluta kolla disneyfilmer,
sluta spela en massa olika spel, sluta tönta mig?
Aldrig.
Jag ska ta ett körkort och skaffa mig en tatuering.
Det är det jag längtar mest till!
9 dagar kvar tills jag blir 18
10 dagar kvar tills jag gör min utgång på NS
12 dagar kvar tills tatueringen sitter på plats
många dagar kvar tills körkortet blir mitt, måste lägga på ett kål nu!

Nu ska jag och min onda rygg ta oss en titt på BB sen sova och göra oss redo
för sjukgymnasten imorgon, och min hjärna ska ladda inför ett prov imorgon.
Sen imorgon ska jag och krille gå på nya pirates of caribien, WOOPP, längtar.
Biopopcorn ♥

(jag har i detta inlägg avslöjat mina "töntiga" sidor, hehe)
Finns det något som heter töntigt igentligen? Alla är väl som dom vill vara.
Jag tycker inte dte finns någon som har en töntig stil. Bara för att man ser ut på
ett eller annat sätt, eller beter sig olika så är ingen töntig. Man är väl den man är?
Förstår inte riktigt var ordet töntig betyder faktiskt. Någon som kan komma på ett
bra svar på den frågan, skulle gärna vilja höra faktiskt.

Godnatt alla starka människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0